Aller au contenu
Librekom

Toyota a vendu une seule et unique Prius en chine en Decembre

Messages recommandés

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-02-15/toyota-sold-one-prius-in-china-in-december-as-demand-disappears

 

 

Citation

 

Why Toyota Only Sold One Prius in China Last December

 

  • Sales of the iconic green car have flatlined in the country
  • Chinese buyers prefer automaker’s Corolla, Camry hybrids

If you’re reading this in China and you bought a Prius in December, congratulations -- you were the only one.

While Toyota Motor Corp.’s iconic gas-electric hybrid car continues to sell in other markets almost two decades after the first one was sold in Japan in late 1997, Chinese consumers have never warmed to the Prius, a mainstay of the U.S. green-car movement. This past year, sales almost completely flatlined, even as China’s cities continue to battle smog issues.

One Prius was sold in the country in December, the first sale since May. In total, Toyota sold 76 Priuses in China last year, compared with about 700 in 2015, according to dealer data compiled by Bloomberg Intelligence.

1400x-1.png

“As far as the Chinese are concerned, it just doesn’t look very good,” said Steve Man, an automobile and industrial sector analyst with Bloomberg Intelligence in Hong Kong.

Man said the Prius is a unique car that stands on its own and doesn’t fit into any familiar categories for consumers in China. As a result, its sales have been undercut by Toyota’s far more popular Corolla and Camry models, which have a reputation for being high-quality vehicles among consumers there, he said. A shift in Chinese tastes away from sedans and toward more spacious sport utility vehicles hasn’t helped either.

“Corolla and Camry are one of the most popular models in China, so a lot of the Chinese can relate to them,” Man said. “For a similar price, they would opt to buy the Corolla and the Camry for the strong brand recognition they have.”

 

Toyota also markets gas-electric hybrid versions of these models in China. The company sold almost 47,000 Corolla and Camry hybrids last year, making up 65 percent of its total Chinese hybrid sales, the data show. In all, Toyota sold a record 71,676 gas-electric hybrids in China in 2016, an eightfold jump from the previous year and at least the eighth straight annual increase, according to data compiled by Bloomberg.

 

Import Tax

Toyota stopped producing the Prius in China in 2015, which means buyers of the cars are subject to the 25 percent customs tax slapped on imports. An imported Prius hybrid starts from 229,800 yuan ($33,455) to 269,800 yuan. For a similar price, you can buy an Audi Q3 SUV.

 

Toyota began selling its new Prius plug-in hybrid, or PHV, in Japan this week, and plans to start sales in Europe in March. The company doesn’t intend to market the model in China.

“We’ve only just started production of hybrid vehicles in China, so we’re making the utmost effort to popularize those vehicles,” Toyota Chairman Takeshi Uchiyamada said at a Prius event in Tokyo Wednesday. “When the timing is right, we will consider introducing the PHV in China.”

 

 

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Soit Librekom est sous cocaïne, soit Adrian est son amant et en train de profiter de son clavier.

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Il y a 5 heures, FabriceM a dit :

Soit Librekom est sous cocaïne, soit Adrian est son amant et en train de profiter de son clavier.

 

A quoi fait tu reference?

 

Je poste trop ?  je poste des trucs pas serieux ? Ou je poste juste un lien sans develloper ?

 

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Il y a 2 heures, Librekom a dit :

Je poste trop ? 

 

Trop, c'est un peu fort. Mais 5 fils d'actu créés à la suite, oui, c'est assez exceptionnel ^^

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Trop de textes en anglais. Ce n'est pas libertarian.org.

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Il y a 2 heures, Dardanus a dit :

Trop de textes en anglais. Ce n'est pas libertarian.org.

 

Je te l'accorde mais la presse french n'abordent pas ces sujets qui sont pourtant intéressant. L'article sur le dalaï-lama par exemple est vraiment très intéressant 

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

mais du coup l'article il veut dire que les chinois trouvent la prius moche et préfèrentacheter d'autre bagnoles hybrid de la même gamme de toyota ?

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Ils ont bon goût en fait ces chinois.

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant

  • En ligne récemment   0 membre est en ligne

    Aucun utilisateur enregistré regarde cette page.

  • Contenu similaire

    • Par Alchimi
      La chine vient de rejoindre le club des puissances ayant posé des engins sur la lune.
       
      http://www.lemonde.fr/asie-pacifique/article/2013/12/14/le-premier-vehicule-lunaire-chinois-va-alunir-samedi_4334342_3216.html
       
       
      edit: Okay alors l'article date de 2013, hors pourtant je viens d'entendre l'info à la radio là tout de suite (ou alors j'ai très mal compris)... je suis perplexité...
      double edit: Ouais ok bon je crois que y'a maldonne... Je demande humblement à la modo de nuker ce thread dans les limbes.
    • Par Adrian
       
       
      Les mecs font se faire détruire leur voiture avec leur caméra...
       
    • Par Librekom
      https://qz.com/908922/chinese-students-at-ucsd-are-evoking-diversity-to-justify-their-opposition-to-the-dalai-lamas-graduation-speech/
       
       
       
    • Par Librekom
      http://www.scmp.com/news/china/society/article/2069166/fire-breaks-out-chinese-factory-makes-samsung-note-7-batteries
       
      Not the Gorafi
    • Par Nick de Cusa
      Ah, voilà un post intéressant.
      Sans aller jusqu'à de tels niveaux de miniaturisation, l'industrie automobile bossait il y a 15 ans sur des modes de propulsion turbine + électrique:
      http://www.ntnu.no/gemini/1993-dec/8b.html
      Maintenant, ça semble avoir complètement disparu de l'écran radar. Le moteur à combustion interne semble avoir remporté la victoire comme générateur:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt
      Pourquoi?
×