Aller au contenu

Jeux vidéo


Messages recommandés

There’s no nice way to say this, but it needs to be said: video games, with very few exceptions, are dumb. And they’re not just dumb in the gleeful, winking way that a big Hollywood movie is dumb; they’re dumb in the puerile, excruciatingly serious way that a grown man in latex elf ears reciting an epic poem about Gandalf is dumb. Aside from a handful of truly smart games, tentpole titles like The Elder Scrolls V: Skyrim and Call of Duty: Black Ops tend to be so silly and so poorly written that they make Michael Bay movies look like the Godfather series. In games, brick-shaped men yell catchphrases like “Suck pavement!” and wield giant rifles that double as chain saws, while back-breakingly buxom women rush into combat wearing outfits that would make a Victoria’s Secret photographer blush. In games, nuance and character development simply do not exist. In games, any predicament or line of dialogue that would make the average ADHD-afflicted high-school sophomore scratch his head gets expunged and then, ideally, replaced with a cinematic clip of something large exploding.

Even the industry’s staunchest defenders acknowledge the chronic dumbness of contemporary video games, usually with a helpless shrug—because, hey, the most ridiculous games can also be the most fun.

Mais rassurez vous, l'artiste sauveur est arrivé (+ vidéo) : http://www.theatlant…us-gamer/8928/#

Lien vers le commentaire

Une critique intéressante de Diablo 3 :

As I played through act 2 for the fifth time, I thought to myself, "why am I playing this?". And so I closed the game and stopped playing, because, quite simply, the game isn't very good and isn't worth being called Diablo.

Most of the progression comes down to the increase of a single stat; Blizzard knows this, so they've made that stat occupy a disproportionately large amount of the screen. Blizzard has fulfilled their prophecy of making primary statistics worthless by having each character be able to development one stat plus vitality at the detriment of all other stats. No kidding you've taken away the option to distribute stats! Not that it matters anyway, because the difference that a level makes is almost meaningless unless it comes with a big skill that you don't have or if you don't know what your build is going to be.

The expectation was that the itemization would make up for the lack of skill and stat point distribution. It is in itemization, however, that the game is most notably and inexcusably flawed. The list of issues is long, but they all stem from the fact that there is little reason to focus on anything other than the end-product stats of DPS, health, and defence; as a result, bows that generate intellect (for example) are almost completely worthless due to the fact that the tiny bonus (in this case, resistance) is not worth the absolutely ridiculous increase to damage that would come with an identical bonus to dexterity. Bonuses secondary to damage, as a whole, have completely given way. Resistances are not nearly as important as they were in Diablo 2 so they are simply a throwaway stat. The proportions have been unkind to life/mana per kill, and due to it occupying an affix, using such items often comes at too great of a cost to DPS. Classes no longer rely on a stat to increase chance to block, so vitality is effectively the only worthwhile defensive investment. Staggered jumps in gear at the beginning of every difficulty severely disincentivise putting any effort into collecting any decent gear at any difficulty below inferno. The removal of the level requirement on gems has already made normal and nightmare difficulties a joke for characters with a jeweller. Blacksmithing is a pointless vacuum of gold due to you being unable to regulate the stats on the item you generate; all items with no boost to stats and a socket are completely worthless (unless they have some sort of insane base damage), and crafting, much like the game, will certainly produce many of these. While the uselessness of unique items has already been beaten to death, I will note that it is especially curious just how useless they are considering how rare they are.

The lack of variety in stats and itemization has led me to believe that Blizzard intends to distinguish us by the skills that we choose to use. And in this regard, I would suppose that they have delivered, but without any non-linear method of progression, this is only fun for so long, and that time is shortened significantly by the offensive and downright lazy game over which we are expected to play: Every act requires you to, at some point, repeat nearly identical dungeons with basically no landmarks or significant fights to differentiate them. In fact, this is basically the entire premise of Act IV and it occupies much of the meat of Act II. The regular monsters drop at an alarming pace and are so non-threatening that their existence is mostly trivial. The randomly-generated bosses represent such a gigantic spike in difficulty that fighting them isn't fun, despite the fact that some of the random traits represent one of the most potentially compelling parts of the game. This is especially evident when synergistic abilities appear on the same monster; this system needed to be more regulated than it is because as it stands right now, boss packs are little more than a pointless brick wall that make softcore unpleasant and hardcore impossible. It is a problem that will not be overcome with better itemization, as their difficulty is not just due to their huge numerical prowess but the fact that they can often liberally restrict player motion or deal damage in an otherwise unavoidable way. By far the best and most exciting parts of the game are the act bosses, and it's almost cosmic that Blizzard has so vehemently discouraged players from running them by making them drop nothing interesting past normal. At times, it is almost as if Blizzard is attempting to make a bad game on purpose.

I won't even mention the graphics (except to say that they are often non-functional to the degree that they interfere with the game), the plot, the server issues, online-only, the four player cap, the matchmaking, the continued existence of rushing, or the auction house. All of these things are issues, but they would only be worth discussing if the game itself weren't so damn problematic, but it is. Moreso than Jay Wilson's numerous slips, Diablo 3 represents that the team has little clue as to what makes Diablo and its sequel so great.

I'll be going back to playing Diablo 2, as I find the things that I have left to accomplish in that game (twelve years after release) far more compelling.

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=38054103&postcount=13008

Lien vers le commentaire

Résumé de la beta de The secret world.

Pas mal du tout, relativement innovant, mais je partage globalement l'avis de Dr Chocapic : ils vont avoir du mal à fournir du contenu pour justifier un abonnement mensuel. Et puis ça ressemble plus à un jeu solo avec une sauvegarde en ligne qu'a un MMO. Mais bon, je n'ai pas vu les donjons.

En tous cas c'est vraiment très bien écrit, et le voice acting est plutôt bon. Les quêtes sont originales dans leur écriture, mais plutôt décevantes dans leur réalisation (finalement ça se résume la plupart du temps à dézinguer du mob). Les musiques sont excellentes mais trop peu variées.

Conclusion : wait & see :)

Lien vers le commentaire
I'll be going back to playing Diablo 2, as I find the things that I have left to accomplish in that game (twelve years after release) far more compelling.

Lol, il a encore des choses à faire sur D2 ??!! Il ne tue pas encore diablo en trois coups, il n'a toujours pas 12k d'armure, il ne peut toujours pas faire un run de l'acte 4 et 5 en trois minutes, il n'a toujours pas le niveau 99 ? Qu'est-ce qui peut lui rester à faire après 12 ans, ça aurait été sympa de sa part de développer, là est la phrase intéressante de son article.

Lien vers le commentaire

Lol, il a encore des choses à faire sur D2 ??!! Il ne tue pas encore diablo en trois coups, il n'a toujours pas 12k d'armure, il ne peut toujours pas faire un run de l'acte 4 et 5 en trois minutes, il n'a toujours pas le niveau 99 ? Qu'est-ce qui peut lui rester à faire après 12 ans, ça aurait été sympa de sa part de développer, là est la phrase intéressante de son article.

Je crois qu'il blaguait.

Lien vers le commentaire

Seule la conclusion est une blague ou c'est tout l'article, j'ai du mal à saisir, mes cellules de reconnaissance de l'humour sont endormies.

S'il trouve que D3 en hell est une blague, il devrait prendre un barbare et lacher son DH ou son wizard. Il rigolera moins.

Lien vers le commentaire
Diablo 3 accounts hacked, gold and items stolen

By Wesley Yin-Poole Published 21 May, 2012

EU servers offline for four hours on Sunday.

Tweet

Eurogamer has received multiple reports of Diablo 3 accounts being hacked.

Over the weekend Eurogamer writer Christian Donlan saw his account hacked and transferred to the control of the mysterious Anna. Her conversation with Eurogamer reviews editor Oli Welsh is documented below.

A quick glance online shows multiple reports of Diablo 3 accounts being hacked, suggesting it is a growing issue. Players have seen the loss of items stored in character inventory and stash, and gold removed as their accounts are stripped bare. Blizzard has been working to "roll back" affected characters to a point before accounts were compromised, but some progress is lost.

The reports coincided with the EU Diablo 3 servers going offline on Sunday afternoon for around four hours, preventing players from logging in (error 33). It has been suggested that the EU servers were taken offline following a SQL injection attack, but this remains unconfirmed.

Blizzard offers an Authenticator designed to provide extra security to your account. Donlan did not have the authenticator before the hack, but reports suggest accounts have been compromised even with this enabled.

One theory suggested by players on the Battle.net forum revolves around hijacking session identifiers, which would allow hackers to take over accounts without alerting Blizzard's authentication server. Again, this remains unconfirmed.

Whatever the cause, Blizzard will be keen to address the situation quickly, especially in light of the upcoming release of the real money auction house and the growing complaints from players. Blizzard said last week it was set for release at the end of the month.

Eurogamer has requested comment from Blizzard, which is yet to address the issue.

http://www.eurogamer.net/articles/2012-05-21-diablo-3-accounts-hacked-gold-and-items-stolen

Lien vers le commentaire

Bon, j'ai cédé à la nostalgie de Diablo 2 et j'ai donc acheté le 3. Ce jeu relève de l'exploit : douze ans pour faire une suite aussi mauvaise concernant l'optimisation des skills et de l'itemization (90% de l'intérêt d'un Diablo), ça force le respect !

Et je soupçonne que le but de tout ça est de faire dépenser des pépettes via l'hôtel des ventes pour trouver du stuff décent.

Lien vers le commentaire

Bon, j'ai cédé à la nostalgie de Diablo 2 et j'ai donc acheté le 3. Ce jeu relève de l'exploit : douze ans pour faire une suite aussi mauvaise concernant l'optimisation des skills et de l'itemization (90% de l'intérêt d'un Diablo), ça force le respect !

Et je soupçonne que le but de tout ça est de faire dépenser des pépettes via l'hôtel des ventes pour trouver du stuff décent.

Le jeu n'était pas en développement pendant douze ans.

Lien vers le commentaire

Bon, j'ai cédé à la nostalgie de Diablo 2 et j'ai donc acheté le 3. Ce jeu relève de l'exploit : douze ans pour faire une suite aussi mauvaise concernant l'optimisation des skills et de l'itemization (90% de l'intérêt d'un Diablo), ça force le respect !

Et je soupçonne que le but de tout ça est de faire dépenser des pépettes via l'hôtel des ventes pour trouver du stuff décent.

L'optimisation de skills dans Diablo II se limitait à re-roll une fois que tu t'es rendu compte que t'as fait de la merde avec ton premier perso et à choisir (en découvrant empiriquement ou en Googlant) entre un des deux builds viables par classe. Même avec beaucoup de nostalgie et de tendresse pour DII, ce système était à foutre à la poubelle et les dévs l'ont bien compris :).

Lien vers le commentaire

L'optimisation de skills dans Diablo II se limitait à re-roll une fois que tu t'es rendu compte que t'as fait de la merde avec ton premier perso et à choisir (en découvrant empiriquement ou en Googlant) entre un des deux builds viables par classe. Même avec beaucoup de nostalgie et de tendresse pour DII, ce système était à foutre à la poubelle et les dévs l'ont bien compris :).

Suffisait de garder exactement le même système en ajoutant celui des respés de WoW et en rendant toutes le spés viables comme dans ce dernier. Un RPG où tous les personnages d'une même classe ont les mêmes sorts est un mauvais jeu vidéo.

Lien vers le commentaire

Ouai, j'en pouvais plus de re roll parce que j'avais dépensé 5 pts de compétence dans un truc qui se révèle inutile en Hell, et j'ai jamais été foutu de piger comment distribuer les pts de caractère dès le niveau 1 pour être capable de porter le stuff que je trouve plus tard au niveau 67 sans savoir d'avance les requis. Je trouve ça mieux D3 par rapport au 2. De toute façon je n'aimais pas le 2, il me faisait mal aux yeux, je préférai le 1.

Les donjons du 3 ressemblent à D1, en beaucoup mieux, donc je suis content.

Lien vers le commentaire

+1 Johnieboy, comme dans TQ où il y avait aussi un système de respect pour ne pas devoir recommencer un build mal commencé/se débarrasser des skills devenus useless à haut niveau.

C'est dommage de brider la diversité alors qu'il y avait une solution toute simple.

Lien vers le commentaire
Suffisait de garder exactement le même système en ajoutant celui des respés de WoW et en rendant toutes le spés viables comme dans ce dernier. Un RPG où tous les personnages d'une même classe ont les mêmes sorts est un mauvais jeu vidéo.

N'empêche, un barbare hululeur, c'était presque viable dans Diablo II. ;)

Bref, IMHO le système de progression des skills dans Dungeon Siege reste à mes yeux inégalable. Plus tu utilises un sort, plus ce sort s'améliore, se raffine et évolue en sorts fils. C'est tellement plus naturel…

Lien vers le commentaire

Diablo III. Maintenance du serveur Europe de 3 heures à 9 heures (heure de Paris) :angry:

Pas possible de jouer ce soir (hémisphère Sud oblige - 12 heures de décalage horaire).

Ce online obligatoire est très pénible (euphémisme). Quatre dans la maison, jeu acheté en quatre exemplaires et pas moyen d'y jouer. :(

Lien vers le commentaire

Personnellement, je trouve que le système de skills et de runes est assez complet pour personnaliser. A part certains sorts plus ou moins "must-have", je module souvent mes compétences selon les circonstances (terrain ouvert ou couloirs exigus, mono-cible ou multicible..). Le Féticheur était la classe qui me tentait le moins, je l'ai donc naturellement choisi en perso principal (enfin, le fait du hasard) et je suis très agréablement surpris.

Le système de template de Diablo 2 était une immondice selon les classes et les niveaux de difficulté. Jouer en Cauchemar ou Enfer avec une sorcière que tu as monté principalement en Feu uhuh tu te sentais bien con devant des monstres insensibles.

Lien vers le commentaire

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
×
×
  • Créer...