Aller au contenu

Seize interviews de Hayek


G7H+

Messages recommandés

Seize vidéos exceptionelles et soigneusement éditées de Hayek. A voir absolument !

The Francisco Marroquin University in Guatemala has just released the full Hayek interviews organized by Armen Alchian of UCLA after Hayek’s Nobel Prize in 1974. The interviews are searchable and you can quickly and easily jump from place to place.

A series of conversations with Hayek was conducted in a television studio. This volume provides an edited transcript of those conversations. An integral part of Hayek's recorded oral history, indeed the most interesting, are the videotapes. Seeing the man gives a reliable picture of his personality and traits: calm, imperturbable, systematic, questioning, uncompromising, explicit, and relaxed. It is the personality of the man that was sought, and the video and audio record helps capture it faithfully.

Here is the personality, appearance, and style of Friedrich von Hayek, a man for all generations, who believes mightily in the freedom of the individual, convinced that the open, competitive survival of diffused, decentralized ideas and spontaneous organizations, customs, and procedures in a capitalist, private-property system is preferable to consciously rational-directed systems of organizing the human cosmos a judgment that distant future viewers and readers may more acutely assess.

A voir ici : http://hayek.ufm.edu/index.php/Main_Page

Lien vers le commentaire
Malheureusement je ne comprends pas la moitié de ce que racontre Hayek :'(

Sur les vidéos que j'ai survolées, il y a une boîte avec tous les transcripts (texte des échanges) (sur la droite de la page).

Au bout de 20 heures d'écoute, tu te seras fait à l'accent autrichien ;-)

Lien vers le commentaire
Sur les vidéos que j'ai survolées, il y a une boîte avec tous les transcripts (texte des échanges) (sur la droite de la page).

Au bout de 20 heures d'écoute, tu te seras fait à l'accent autrichien ;-)

Voilà, il faut cliquer sur "transcripts" pour voir le texte.

C'est admirablement bien fait.

Lien vers le commentaire
Une version écrite est disponible sur cette page.

Le PDF est particulièrement cradingue. :icon_up: Si quelqu'un sait comment s'y prendre pour virer les pages blanches (une sur deux !), et passer le PDF en mode texte, qu'il le fasse : je serai son obligé, et je crois que je ne serai pas le seul. Il y a bien le EPub, mais le format est bien moins universel.

Edit : ceci dit, les transcripts à côté de la vidéo semblent bien faits.

Lien vers le commentaire

Archivé

Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.

×
×
  • Créer...