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Images pas cool, justice sociale & steaks saignants


Lancelot

Messages recommandés

Le virus se répand, on les croit sur parole :

 

 

On Sunday, graduate students in UBC’s history department reiterated allegations detailed in an episode of the CBC’s the fifth estate to air Monday. They denounced the response of the university administration, suggesting it was aware of sexually aggressive behaviour by a graduate history student, but was slow to act.

Caitlyn Cunningham, who graduated in November, 2014, alleged she was assaulted off-campus by the student in April, 2013, and reported the incident to the university in June, 2014, only to see her concerns get bogged down. The student was expelled earlier this month.

 

http://www.theglobeandmail.com/news/british-columbia/bc-mulls-requiring-uniform-policies-for-harassment-assault-on-campuses/article27435745/

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Je trouve au contraire ce panneau rouge tout à fait justifié, il correspond exactement à l'attitude que l'expérience m'a longuement et durement enseigné de toujours maintenir vis-à-vis du monde médical professionnel.

  • Yea 2
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Tiens, vous avez vu l'histoire sur le dernier DOA ?
Pas distribué aux USA si j'ai bien compris parce que trop sexualisant.

Du coup, un distributeur, Play-Asia, a décidé de le distribuer en envoi par colis aux USA en anglais et en "location free". Kotaku a appelé à les boycotté.

Résultats: ils sont passés de 5000 à 18000 followers sur Twitter. Et le CM de la boîte sur Twitter n'en finit plus de se foutre de leur gueule avec le hashtag #BestBoycottEver

  • Yea 3
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A 21-year-old college student has been arrested for threatening to “execute aproximately (sic) 16 white male students and or staff” at the University of Chicago, and then “any number of white policemen,” to avenge the fatal shooting of Laquan McDonald, according to a criminal complaint and affidavit filed in U.S. District Court in Chicago.

 

https://www.washingtonpost.com/news/grade-point/wp/2015/11/30/university-of-chicago-cancels-classes-over-gun-violence-threat/

 

Hate crime ?

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La "performance" que vous pourrez visionner ci-dessous a été (partiellement) subventionnée par le gouvernement brésilien.

 

/!\ NSFW  /!\

https://www.youtube.com/watch?v=rEyjpBRae

 

(version longue sur la chaine officielle du festival)

https://www.youtube.com/watch?v=tkgvvopFWCs

 

Pour ceux qui ne veulent/peuvent pas regarder, une description sommaire : Au cours d'un festival LGBT dit "festival de la diversité culturelle" (voir Macaquinhos dans la page), une dizaine d'hommes et femmes adultes, entièrement nus, ont formé un cercle en mettant chacun un doigt dans l'anus du suivant, et tournent frénétiquement en rond.

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La "performance" que vous pourrez visionner ci-dessous a été (partiellement) subventionnée par le gouvernement brésilien.

 

/!\ NSFW  /!\

https://www.youtube.com/watch?v=rEyjpBRae

 

(version longue sur la chaine officielle du festival)

https://www.youtube.com/watch?v=tkgvvopFWCs

 

Pour ceux qui ne veulent/peuvent pas regarder, une description sommaire : Au cours d'un festival LGBT dit "festival de la diversité culturelle" (voir Macaquinhos dans la page), une dizaine d'hommes et femmes adultes, entièrement nus, ont formé un cercle en mettant chacun un doigt dans l'anus du suivant, et tournent frénétiquement en rond.

 

:icon_ptdr:

 

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https://www.yahoo.com/parenting/9-year-old-faces-sexual-harassment-charges-for-161522019.html

 

9-Year-Old Faces Sexual Harassment Charges for Love Note

 

A 9-year-old boy has been disciplined by the school principal and threatened with legal action for writing an “unwanted” love note to a classmate, according to the boy’s mother.

 

The note in question appears to be innocent, containing words like “I like you” written inside a heart, and “I like your eyes because they sparkle like diamonds.”

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J'ai mon contact FB qui est en forme :

 

"Encore une petite vidéo pour mieux comprendre la différence entre un échange de culture et l'appréciation d'une culture et l'appropriation d'une culture, qui renforce les stigmas et engendre des discriminations. (en ce temps de montée de l'extrême droite raciste, luttons contre ce fléau, éduquons nous)

http://everydayfeminism.com/2015/12/common-myths-appropriation/

 

Venant d'une gonzesse blanche qui est actuellement dans une quelconque île française (séjour payé par papa/maman) pour bosser gratos dans un stage pour une asso LGBTQAZERTY.

C'est vraiment un passe-temps de nanti de faire la morale.

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Je vais devoir passer mon ordi par le soufffre et par le sel à cause de toi.

Ce site est complètement dingue.

Pour rester sur cette vidéo, on a le verbatim :

 

Here’s seven myths about cultural appropriation debunked.

1. ‘You’re just looking for something to be offended by. It’s just clothing, hairstyles, decorations, whatever. Don’t you have something better to worry about?’

Okay. First off, it’s possible to care about more than one issue at a time.

The main problem with cultural appropriation comes from dominant groups “borrowing” from marginalized groups, who face oppression or have been stigmatized for their cultural practices throughout history. Like, cornrows. I mean, anyone can wear their hair in cornrows, but black people still face stigmas for wearing them, along with perfectly natural hairstyles like braids and locs. There are even companies and schools that prohibit these natural hairstyles. People have actually been fired for wearing braids.

Meanwhile, fashion models and celebs like Kylie Jenner get praise for wearing corn rows, and that’s the main point. One group is being penalized by institutions for wearing natural hairstyles, where the other is called edgy and stylish for doing the exact same thing.

2. ‘I’m doing it because I think it’s beautiful and exotic. I’m just showing appreciation for the culture.’

Look, it’s great that you find another groups culture beautiful. In order to show you truly love it, you need to have respect and understanding. Take for example, tribal tattoos. The Maori of New Zealand have facial tattoos with deep family meaning and cultural significance, but fashion designer Jean Paul Gaultier used the tattoos in ads to sell sunglasses.

Now, that’s a perfect example of cultural appropriation. No matter how much the designer liked the look, he stripped the tattoo of all of it’s cultural meaning, just to sell a product. Now, if you really appreciate something, you should respect it instead of assuming you can use it however you want.

3. ‘Well, I don’t find it offensive, and I asked someone from that culture, and they said it was okay.’

Well, it’s not your culture that’s being disrespected, so sure, you don’t find it offensive. If you know someone from that background who doesn’t mind your tattoo, costume, or whatever, that’s cool. Remember that one person doesn’t speak for all members of that community.

4. ‘Whatever. Fashion, art, film, music always borrows from other sources. Plus, it doesn’t hurt anyone.’

Sure, cultural exchange has been going on since the beginning of time, but exchange is mutual. It needs to be done respectfully. A couple years ago, Katy Perry did a Geisha-themed performance with Japanese women dancing in the background. Not only was it super stereotypical, her outfit wasn’t even from the right country.

The Japanese American Citizens League said it best: “The thoughtless costuming and dance routines by Katy Perry played carelessly with stereotypes in an attempt to create a Japanese aesthetic.” That kind of crushes the idea of an appropriation as harmless.

5. ‘You’re just trying to tell everyone what to think. Hello, thought police! Have you ever heard of the first amendment?’

Nobody’s telling you what to think, wear, or say. Marginalized people can’t stop you from doing your thing, even if they wanted to. But if you think you have the right to use any cultural tradition just because, that’s where you get into oppressive territory. If you genuinely don’t care if someone is hurt by your appropriation, that’s just crappy.

 

6. ‘Because I’m white, I’m automatically racist, and if I wear this clothing, I’m even more racist?’

This isn’t about beating up on white people. Anyone can appropriate elements of marginalized cultures. Heck, Pharrell even made the mistake of wearing a Native American headdress on the cover of Elle magazine. After getting some much deserved flak, he actually issued an apology.

7. ‘If Chinese people wear blue jeans, aren’t they appropriating my culture? What about black girls wearing blonde weaves? How about speaking English?’

Okay, this is a tough one. Assimilation and appropriation aren’t the same thing. Marginalized people conforming to standards set by dominant – or in this case, Western cultures – is often a means of survival. When your cultural heritage is looked down on, often people change or hide things about themselves in order to be accepted by majority culture.

For example, there are schools where students have been punished or even suspended for speaking Spanish or indigenous languages. There are people who are literally being forced to assimilate or else, so it’s not really a fair comparison.

“So you’re saying I should never enjoy another culture? That’s not fair.”

Not at all. For example, say you’re invited to an Indian wedding, and you’re not Indian. Wearing a traditional sari or getting henna would be a great example of cultural exchange. You’re being invited to participate and enjoy the culture, instead of just picking and choosing parts of it for yourself.

You can also travel, take cooking classes, read books, listen to music, and visit museums if you really want to learn about and enjoy other cultures.

***

Here’s the thing: Cultural appropriation is about a privileged group misrepresenting and disrespecting marginalized cultures. The originators rarely get credit, but always deal with the consequences. The goal isn’t to shame you out of wearing or enjoying certain things, but listening to the people from the culture you’re interested in, shows you have a genuine love, respect, and understanding for something that’s not your own.

 

Il y a un mélange de vrai, de bof, et de consternant. Je comprends qu'on puisse dire que l'utilisation des codes, symboles, etc d'une autre culture soit sujette à la critique et à des considérations de respect, de pertinence, .. Mais tout le bullshit sur les opprimés, les privilégiés, ça suffit. Et le pire, c'est que les attentes de ces gens ne sont pas clairement définies. Un seul chieur d'une culture X qui est choqué par Y aura toujours le dessus sur 10 personnes de la même culture X qui ne voient pas de problème. Dans leur paradigme, le chieur sera toujours plus représentatif. Et c'est dramatique.

 

Sinon, article suggéré sur le site, qui vaut son pesant de cacahuètes :

http://everydayfeminism.com/2015/05/proof-male-privilege/   (le privilège de pouvoir pisser debout, un avantage décisif pour le mâle)

ou celui la http://everydayfeminism.com/2015/12/focusing-on-her-pleasure/

ou celui la http://everydayfeminism.com/2015/12/fear-of-missing-out-ableism/

ou celui la http://everydayfeminism.com/2013/09/cultural-exchange-and-cultural-appropriation/

 

extraits choisis du dernier

 

We have a responsibility to listen to people of marginalized cultures, understand as much as possible the blatant and subtle ways in which their cultures have been appropriated and exploited, and educate ourselves enough to make informed choices when it comes to engaging with people of other cultures.

[..]

Regardless, this is not an article asking you to over-analyze everything you do and wrack yourself with guilt.

Because honestly, no one cares about your guilt, no one cares about your hurt feelings, and no one cares about your clothes or hair when they’re pointing out cultural appropriation.

When someone’s behavior is labeled culturally appropriative, it’s usually not about that specific person being horrible and evil.

It’s about a centuries’ old pattern of taking, stealing, exploiting, and misunderstanding the history and symbols that are meaningful to people of marginalized cultures.

The intentions of the inadvertent appropriator are irrelevant in this context.

Therefore, what this article is asking you to do is educate yourself, listen, and be open to reexamining the symbols you use without thinking, the cultures you engage with without understanding, and the historical and social climate we all need to be seeing.

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Je comprends qu'on puisse dire que l'utilisation des codes, symboles, etc d'une autre culture soit sujette à la critique et à des considérations de respect, de pertinence

Mais personne n'a besoin d'une fumeuse théorie globale de l'oppression pour le comprendre et adapter son comportement en conséquence.

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Comme disait j'sais plus qui ici, cette notion d'appropriation culturelle est parfaite pour montrer les liens entre les identitaires et les communautaristes.

 

Le sjwisme et le zemmourisme sont des représentations parfaites du constructivisme, l'expression du tout est politique leur va comme un gant. Ils interprètent absolument tout, tout doit être analysé via leur prisme idéologique c'est fascinant.

Je prendrai comme exemple le film Qu'est-ce qu'on a fait au bon Dieu :

 

Pour les premiers le film banalise le racisme, cela légitime les microagressions et l'humour oppresseur, et fait fi des réalités puisque tout le monde est mit sur un pied d'égalité : tout le monde est raciste, y comprit le noir envers le blanc. Bien évidemment c'est inacceptable et cela sert à la cause des hétéros blancs à "invisibiliser" des réelles souffrances, blabla on connait la chanson, le film est raciste.

 

Pour les autres le film est évidemment bien pensant et une promotion du multiculturalisme et une négation de l'identité française, un antiracisme primaire caché sous des blagues mais visant à culpabiliser surtout le blanc etc

 

D'un point de vue individualiste, ces interprétations sont tellement opposées et ridicules que ça en dit long. Après c'est vrai que le film est niais parfois et tend vers l'antiracisme mais c'est la vision colorblindess donc plus ou moins inoffensive et y'a des trucs rigodrole

 

 

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