Aller au contenu

Coronavirus : publications scientifiques, cartes, statistiques, essais cliniques etc.


Freezbee

Messages recommandés

Il y a 22 heures, h16 a dit :

Des jeunes (30 à 50 ans) atteints d'AVC, de crises cardiaques et d'oedèmes pulmonaires

 

https://www.washingtonpost.com/health/2020/04/24/strokes-coronavirus-young-patients/

 

On regrettera qu'aucune mention ne soit faite de la forme physique (IMC, prédiabète, etc.) des victimes.

Wait for it, more to come

 

IMG_20200427_083424.thumb.jpg.c251f422d27d46f3599a23f7260b645e.jpg

 

Même si ces jeunes personnes étaient probablement borderline, l'agression de la paroi endotheliale doit être violente. 

  • Sad 1
Lien vers le commentaire
On 4/26/2020 at 6:25 PM, POE said:

Ce qui est curieux c'est que le mécanisme n'est pas le même entre infarctus, AVC et phénomène thrombo-embolique. Je n'arrive pas trop à faire le lien entre les deux.

une explication du cardiologue Malcolm Kendrick (CTRL+L "clot" ; et pour les gens interesses par la prevention, CTRL+F insulin) 

 

https://drmalcolmkendrick.org/

Lien vers le commentaire
Il y a 5 heures, Nick de Cusa a dit :

morts de toutes causes par tranches d'ages 

 

https://twitter.com/FabriceWojcicki/status/1254861264045486084

Cela vaut tous les discours..  Exces de 600 morts/jour pour les +85 ans vs 50 morts/jour pour les 50-64 ans.

Le confinement des moins de 50 ans était stupide, surtout sans protéger les EHPAD. Et le prétexte de soulager les réa n'est qu'un prétexte.

  • Yea 2
  • Love 1
Lien vers le commentaire
il y a 13 minutes, Nick de Cusa a dit :

sur la vitamine D, deja mis, mais mieux vaut 2 fois qu'une tellement c'est important 

 

J'ai reparcouru les dernieres pages du thread pourtant. J'espérais voir l'image directement dans le thread. :(

 

Il y a aussi cette petite image rigolote:

 

NHANES-bar-graph-adults-by-race-2013-14.png

  • Yea 2
Lien vers le commentaire

Je viens d'avoir une téléconsultation avec mon médecin. Elle a 40 cas de Covid-19 mais majoritairement bénins, non-hospitalisés, avec juste le décès d'une vieille dame fragile.

Elle m'a dit que le nombre de cas baissait de jour en jour. Les chiffres officiels sur l'Ain sont de 159 hospitalisés.

Tout cela pour vous dire le delta qui existe entre les chiffres et la réalité du terrain. Compte tenu de la faible densité de population de mon secteur, je dirais qu'à la louche, il faut facilement multiplier par 10 pour avoir le véritable nombre de malades sur le département. 

Lien vers le commentaire

Lien vers l'étude en question :

 

Citation

Factors associated with COVID-19-related hospital death in the linked electronic health records of 17 million adult NHS patients.

 

Abstract

 

Background: Establishing who is at risk from a novel rapidly arising cause of death, and why, requires a new approach to epidemiological research with very large datasets and timely data. Working on behalf of NHS England we therefore set out to deliver a secure and pseudonymised analytics platform inside the data centre of a major primary care electronic health records vendor establishing coverage across detailed primary care records for a substantial proportion of all patients in England. The following results are preliminary.

 

Data sources: Primary care electronic health records managed by the electronic health record vendor TPP, pseudonymously linked to patient-level data from the COVID-19 Patient Notification System (CPNS) for death of hospital inpatients with confirmed COVID-19, using the new OpenSAFELY platform.

 

Population: 17,425,445 adults.

 

Time period: 1st Feb 2020 to 25th April 2020.

 

Primary outcome: Death in hospital among people with confirmed COVID-19.

 

Methods: Cohort study analysed by Cox-regression to generate hazard ratios: age and sex adjusted, and multiply adjusted for co-variates selected prospectively on the basis of clinical interest and prior findings.

 

Results: There were 5683 deaths attributed to COVID-19. In summary after full adjustment, death from COVID-19 was strongly associated with: being male (hazard ratio 1.99, 95%CI 1.88-2.10); older age and deprivation (both with a strong gradient); uncontrolled diabetes (HR 2.36 95% CI 2.18-2.56); severe asthma (HR 1.25 CI 1.08-1.44); and various other prior medical conditions. Compared to people with ethnicity recorded as white, black people were at higher risk of death, with only partial attenuation in hazard ratios from the fully adjusted model (age-sex adjusted HR 2.17 95% CI 1.84-2.57; fully adjusted HR 1.71 95% CI 1.44-2.02); with similar findings for Asian people (age-sex adjusted HR 1.95 95% CI 1.73-2.18; fully adjusted HR 1.62 95% CI 1.43-1.82).

 

Conclusions: We have quantified a range of clinical risk factors for death from COVID-19, some of which were not previously well characterised, in the largest cohort study conducted by any country to date. People from Asian and blackgroups are at markedly increased risk of in-hospital death from COVID-19, and contrary to some prior speculationthis is only partially attributable to pre-existing clinical risk factors or deprivation; further research into the drivers of this association is therefore urgently required. Deprivation is also a major risk factor with, again, little of the excess risk explained by co-morbidity or other risk factors. The findings for clinical risk factors are concordant with policies in the UK for protecting those at highest risk. Our OpenSAFELY platform is rapidly adding further NHS patients’ records; we will update andextend these results regularly.

 

Screenshot-from-2020-05-09-09-38-55.png

 

  • Post de référence 1
Lien vers le commentaire

Verifiez ses "credentials" 

 

Par ailleurs c'est une figure de proue du Irish Freedom Party.

 

Nul besoin de confinement ; les vieux doivent prendre des vitamines C & D et du zinc ; la chloroquine marche ; il n'y aura pas de vaccin mais on s'en fiche, il n'y en a pas besoin ; de vieux vaccins semblent avoir rendu le Covid-19 plus dangereux (etude armee americaine) ; on ne devrait pas ajouter de l'aluminium ou du mercure dans les vaccins ; des clarifications sur la serologie (pourquoi des gens sans traces sont immunes) ; le masques font le contraire de ce qui est souhaitable ; les jeunes ne le passent pas aux vieux 

 

 

  • Yea 4
  • Huh ? 2
Lien vers le commentaire

je remarque que ce fil, qui est le seul importnat, n'est pas frequente.

~~

Quote

We’ve given up everything we should hold dear for a virus that just turned up three months later than similar viruses normally do.

https://hectordrummond.com/2020/05/09/alistair-haimes-the-virus-that-turned-up-late/

  • Yea 1
Lien vers le commentaire

C'est fou ce qu'on découvre dans les fond de tiroirs et que la fiction rejoint la réalité. l'Union Européene avait publiée une BD en 2012 sur une possible pandémie titrée "Infected". 

https://www.zerohedge.com/political/bizarre-eu-funded-comic-book-predicted-pandemic-globalists-saviours

 

 

Citation

 

Authored by Steve Watson via Summit News,

A strange comic book that was commissioned for publication by the European Union in 2012 eerily predicted almost exactly what has unfolded with the Covid-19 global pandemic. However, in this propaganda laced presentation of the outbreak, unelected globalist bureaucrats save the planet.

 

 

The comic book, titled ‘Infected’, was a production of the European Commission’s international cooperation and development arm. It was not intended for widespread public consumption, but instead to be distributed inside EU institutions. Only a few hundred of the comic books were made.

 

The EU’s description of the strange publication states that “While the story may be fictional, it is nevertheless intertwined with some factual information.”

The graphic novel depicts scientists inside a lab in China experimenting with deadly pathogens:

 

 

Au moins, Jean Van Hamme nous avait montré le côté sombre de ces bienfaiteurs dans "SOS Bonheur". 

Lien vers le commentaire

je remarque que ce fil, qui est le seul important, n'est pas frequente.

~~

Quote

We’ve given up everything we should hold dear for a virus that just turned up three months later than similar viruses normally do.

https://hectordrummond.com/2020/05/09/alistair-haimes-the-virus-that-turned-up-late/

 

Quote

the way to prevent more death and severe illness is to finally, strictly protect those known to be vulnerable

https://thehill.com/opinion/healthcare/498180-were-risking-national-suicide-if-we-dont-adjust-our-pandemic-response

Lien vers le commentaire
14 hours ago, Nick de Cusa said:

je remarque que ce fil, qui est le seul important, n'est pas frequente.

~~

Si si, je fréquente assidument...ai parfois peur de postewr?

 Allez, je me lache...

 

Lien vers le commentaire
Il y a 2 heures, Nick de Cusa a dit :

Mais, mais, mais... depuis quand France-soir fait des articles de cette qualité ? :icon_tourne: 

Lien vers le commentaire

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
×
×
  • Créer...