Aller au contenu

Fusillade de Kenosha


Freezbee

Messages recommandés

Il y a 9 heures, Corned beef a dit :

 

Tu postes sur l'un des sites francophones le plus extrémiste et idéologue en matière politique.

Et une grande partie des idées présentes ici ont été maturées aux Etats-Unis.

 

La viande mature. 

Les idées mûrissent. 

  • Yea 1
Lien vers le commentaire
Le 28/08/2020 à 22:18, Zagor a dit :

 

Ton premier article ne dit pas qui a été tué (à part « mostly Afro-Americans), ni comment, où, pourquoi ni par qui. Du coup, il ne sert pas vraiment ton propos. Surtout qu’il vient d’un grand média donc la complotite, faudrait peut-être arrêter un peu.

Lien vers le commentaire
il y a une heure, Johnnieboy a dit :

Sources ?

 

Par exemple ce site : https://www.wisconsinrightnow.com/2020/08/28/kenosha-shooting/

 

Citation

Joseph Don Rosenbaum

Joseph rosenbaum & Anthony Huber

Joseph Rosenbaums Facebook profile picture.

 

Joseph Don Rosenbaum lived in Kenosha. He had an open case for misdemeanor bail jumping that was filed on July 30, 2020.

 

The conditions of bond read: “Not to Possess or Consume Alcohol. *Not To Possess or Consume Controlled Substances w/o a Prescription. No contact including the residence, electronic or 3rd party with: Kariann S, Park Ridge Inn.”

 

Rosenbaum also had open misdemeanor cases for battery (domestic abuse) and disorderly conduct (domestic abuse).

 

Joseph rosenbaum & Anthony Huber

Joseph D. Rosenbaum inmate photo from Arizona

 

News articles say Joseph “Jojo” Rosenbaum was the father of a 2 year old girl. He was 36-years-old. No Joseph Rosenbaum is found on the Wisconsin sex offender registry right now, but he may have been removed because he’s deceased. Screenshots and city databases show that he was on that registry for a sexual contact with a minor case out of Arizona.

 

We asked Wisconsin Department of Corrections if they had a Joseph Rosenbaum on the registry before and they said yes and they were notified he’s now deceased. See their response to us here:

 

312E88C5-40C4-4FF8-AC65-30D6524D5F6B-300

 

The conviction date was 2002. It gives his nickname as JoJo.

 

rosenbaum.jpg

 

We contacted the Arizona Department of Corrections, and they confirmed that the middle name and date of birth for the Arizona offender is the same as those of the Joseph Rosenbaum with the Kenosha address in Wisconsin court records. And the Facebook page of the Joseph Rosenbaum who was shot by Rittenhouse indicates he’s engaged to Kariann, confirming the CCAP entries. The Wisconsin and Arizona initial offense dates are also the same.

 

josephccap-1024x466.jpg Wisconsin court record

 

The Arizona inmate page for Rosenbaum through the Department of Corrections there shows multiple violations for things like assaulting staff, throwing substances, assault by weapon, disobeying orders, and so on.

 

rosenbaum-e1598636456970.png

Arizona prison history for Joseph D. Rosenbaum.

 

His Facebook page confirms ties to Arizona and says he’s from Waco, Texas.

 

The complaint says that Rosenbaum did “initially try to engage the defendant. McGinnis (an eyewitness) stated that as the defendant was walking Rosenbaum was trying to get closer to the defendant. When Rosenbaum advanced, the defendant did a ‘juke’ move and started running,” according to the complaint. “McGinnis said that the unarmed guy (Rosenbaum) was trying to get the defendant’s gun. McGinnis demonstrated by extending both of his hands in a quick grabbing motion and did that as a visual on how Rosenbaum tried to reach for the defendant’s gun…McGinnis said that he definitely made a motion that he was trying to grab the barrel of the gun. McGinnis stated that the defendant pulled it away and then raised it.”

 

Citation

Anthony M. Huber

anthony huber

Anthony Huber Facebook picture

 

Huber had a disorderly conduct conviction from 2018 as a domestic abuse repeater, which is a misdemeanor. He gave a Kenosha address. Here are the charges in that case.

 

940.19(1) Battery Misd. A Dismissed on Prosecutor’s Motion
Modifier: 939.62(1)(a) Repeater
Modifier: 968.075(1)(a) Domestic Abuse

 

2 947.01(1) Disorderly Conduct Misd. B Guilty Due to Guilty Plea
Modifier: 968.075(1)(a) Domestic Abuse
Modifier: 939.62(1)(a) Repeater

 

He also had a forfeiture case for possessing drug paraphernalia.

 

Joseph Rosenbaum & Anthony Huber Criminal Records Explored

Huber mugshot in past case

 

He also had a case from 2012 with these charges:

 

1 941.30(2) 2nd-Degree Recklessly Endangering Safety Felony G Charge Dismissed but Read In
Modifier: 939.63(1)(c) Use of a Dangerous Weapon
Modifier: 968.075(1)(a) Domestic Abuse

 

2 940.235(1) Strangulation and Suffocation Felony H Guilty Due to Guilty Plea
Modifier: 968.075(1)(a) Domestic Abuse

 

3 940.30 False Imprisonment Felony H Guilty Due to Guilty Plea
Modifier: 968.075(1)(a) Domestic Abuse
Modifier: 939.63(1)(b) Use of a Dangerous Weapon

 

4 940.19(1) Battery Misd. A Charge Dismissed but Read In
Modifier: 968.075(1)(a) Domestic Abuse
Modifier: 939.63(1)(a) Use of a Dangerous Weapon

 

5 947.01(1) Disorderly Conduct Misd. B Charge Dismissed but Read In
Modifier: 968.075(1)(a) Domestic Abuse
Modifier: 939.63(1)(a) Use of a Dangerous Weapon

 

6 947.01(1) Disorderly Conduct Misd. B Charge Dismissed but Read In
Modifier: 968.075(1)(a) Domestic Abuse

 

huberccap-1024x612.jpg

 

This is Huber’s incarceration history from the Wisconsin Department of Corrections.

 

huberdoc-1536x723.png

 

There are no contact orders in those cases and he was ordered not to possess weapons.

 

Citation

Gaige Paul Grosskreutz

 

Gaige Paul Grosskreutz has a forfeiture case for not showing obedience to officers, as well as one for loud noises.

 

He was convicted of a criminal misdemeanor in 2016 for going armed with a firearm while intoxicated. He gave a West Allis address.

 

People on social media are alleging that Grosskreutz is a Wisconsin felon. However, he has no felony convictions in the Wisconsin court system. This old archived web page alleges he was arrested on burglary charges, but nothing comes up in the court website for that case.

 

gaige.png

 

Online records show he’s affiliated with The People’s Revolution, the Milwaukee-area protest group that has been protesting at Mayfair Mall and elsewhere. The man accused of attacking and shooting at Wauwatosa Police Officer Joseph Mensah was also affiliated with that group.

 

 

  • Yea 8
Lien vers le commentaire

De la bonne vieille légitime défense comme on en fait plus cette affaire.

- Le gosse protège des business et est sur site pour apporter des soins aux potentiels blessés.
- Les émeutiers mettent une poubelle en feu
- Le gosse éteint la poubelle
- Les émeutiers se fachent veulent s'en prendre au magasin protégé par la milice du gosse et le gosse

- La tension monte, ça échange des insultes.

- Un émeutier particulièrement violent se met a courser le gamin, quand ce dernier se retrouve bloqué entre un mur et une voiture l'émeutier tente de lui arracher son arme, le gosse le bute. (témoignage de McGinnis).
- La foule se met a poursuivre le gosse pour le lyncher. Il en bute un qui le frappait au sol et un autre qui a tenté de l'executer au sol


L'accusation de meurtre est complètement risible et ne va pas tenir. Je souhaite bien du courage a Kyle face aux gauchistes qui vont diffamer comme si leur vie en dépendait.

Lien vers le commentaire
On 8/30/2020 at 7:37 PM, Zagor said:

 

Les suisses, les canadiens et les tchèques sont libéraux en matière d'armes et n'ont pas la mentalité de fou furieux.

Non. Les tchèques sont libéraux en matière d'armes. Les deux autres pays n'ont pas de port d'arme, donc n'ont pas la possibilité de se défendre avec une arme et donc ne peuvent pas être qualifiés de "libéraux en matière d'armes".  

Lien vers le commentaire

Au tout début, je trouvais un peu stupide ce gamin qui semblait s’être foutu dans une situation de merde évitable.

 

Après m’être intéressé de plus près à toute l’histoire, je trouve qu’il a fait preuve de beaucoup de sang-froid. À sa place, pas sûr que je n’aurais pas arrosé dans tous les sens.

  • Yea 2
Lien vers le commentaire
il y a 8 minutes, Johnnieboy a dit :

Au tout début, je trouvais un peu stupide ce gamin qui semblait s’être foutu dans une situation de merde évitable.

 

Après m’être intéressé de plus près à toute l’histoire, je trouve qu’il a fait preuve de beaucoup de sang-froid. À sa place, pas sûr que je n’aurais pas arrosé dans tous les sens.

 

D'accord avec cela. Je me demande s'il a reçu un entraînement quelconque.

Lien vers le commentaire
il y a 10 minutes, Mégille a dit :

Je crois qu'il était membre d'un programme d'entrainement pour les jeunes qui se destinent à être policier.

C'est donc un ennemi du peuple caractérisé, pour les Antifa.

 

(Ce serait d'ailleurs pas mal que tous les policiers soient contraints de passer par ce genre de programmes d'entraînement, vus les résultats ! :lol:)

Lien vers le commentaire
22 minutes ago, PABerryer said:

 

D'accord avec cela. Je me demande s'il a reçu un entraînement quelconque.

 

19 minutes ago, Mégille said:

Je crois qu'il était membre d'un programme d'entrainement pour les jeunes qui se destinent à être policier.

 

Il était surtout membre d'une milice qui entraine régulièrement ses membres pour se genre de situations. Et en effet voulait devenir flic.

Lien vers le commentaire

Juste sur le fond de l'article (donc pas ta traduction mais ce que raconte l'auteur du Mises):

L'article critique les arguments des partisans du controle des armes et parmi les arguments des pro-controle il cite "Les personnes qui achètent des armes à feu sont pour la plupart des gens de droite."

Ce point est vrai. je me souvient d'un article du Wall Street Journal qui dit que le principal point de divergence entre les élécteurs Trump et ceux de Clinton est que les premiers ont des armes, les seconds non.

 

Edit: c'est d'ailleurs pour ça que si les antifa cherchent la guerre ou veulent defund la police, ils se tirent une balle dans le pied (et même dans la tête)

  • Yea 1
Lien vers le commentaire
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Le procès est en train de mal se passer pour le procureur, une des victimes a admis avoir braqué son arme sur Rittenhouse avant de se faire vaporiser le biceps. sa version: "j'ai pointé mon arme par inadvertance"

 

https://www.usnews.com/news/us/articles/2021-11-07/survivor-expected-to-testify-in-rittenhouse-trials-2nd-week

 

Citation

But during cross-examination, Rittenhouse defense attorney Corey Chirafisi asked: “It wasn’t until you pointed your gun at him, advanced on him … that he fired, right?”

“Correct,” Grosskreutz replied. The defense also presented a photo showing Grosskreutz pointing the gun at Rittenhouse, who was on the ground with his rifle pointed up at Grosskreutz.

 

Les prochains jours vont être intéressants je pense qu'un acquittement est tout à fait envisageable.

 

Pour le reste du procès il a été montré à plusieurs reprise que Rittenhouse avait raison de craindre pour sa vie alors que toute la stratégie de l'Etat était de démontrer le contraire et le dépeindre en wannabe tueur de masse.

 

S'il est acquitté, quelqu'un prends le pari qu'il y aura à nouveau des émeutes et des destructions?

Lien vers le commentaire

Ça sera la merde dans les deux cas à mon avis, mais d'après les éléments que j'ai et ce que je peux en juger un acquittement serait la décision correcte d'un point de vue légal/moral.

  • Yea 4
Lien vers le commentaire
9 hours ago, Hayek's plosive said:

Et le juge serait outé comme Républicain, suite à la musique de sa sonnerie de téléphone.

 

Que je suis surpris:

 

"Le juge Schroeder, un magistrat expérimenté, a également provoqué une polémique en refusant que les procureurs parlent de « victimes » à propos des personnes tuées ou blessées par Kyle Rittenhouse, tout en autorisant ses avocats à les qualifier d’« émeutiers » ou de « pilleurs »."

 

https://www.lemonde.fr/international/article/2021/11/01/kenosha-debut-du-proces-du-jeune-supremaciste-accuse-du-meurtre-de-deux-manifestants_6100591_3210.html

 

 

Lien vers le commentaire
4 minutes ago, Marlenus said:

"Le juge Schroeder, un magistrat expérimenté, a également provoqué une polémique en refusant que les procureurs parlent de « victimes » à propos des personnes tuées ou blessées par Kyle Rittenhouse, tout en autorisant ses avocats à les qualifier d’« émeutiers » ou de « pilleurs »."

C'est pas forcément très correct dans un tribunal, mais c'est factuel.

Lien vers le commentaire

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
×
×
  • Créer...