Aller au contenu

Yerba Mate, la rébellion contre le thé


Sekonda

Messages recommandés

Puisque le thé et le café ont leurs fils, le yerba mate en mérite bien un aussi. J'ai commencé assez récemment à en boire en complément du thé.

 

Quote

Yerba mate or yerba-maté[1] (Ilex paraguariensis), from Spanish [ˈʝeɾβa ˈmate]; Portuguese: erva-mate, [ˈɛɾvɐ ˈmate] or [ˈɛɾvɐ ˈmatʃɪ]; Guarani: ka'a, IPA: [kaʔa], is a plant species of the holly genus Ilex native to South America.[2] It was named by the French botanist Augustin Saint-Hilaire.[3]

The indigenous Guaraní and some Tupí communities (whose territory covered present-day Paraguay, the Misiones province of Argentina, southern Brazil and Uruguay) first cultivated and used yerba mate prior to European colonization of the Americas. The leaves of the plant are steeped in hot water to make a beverage known as mate. When served cold, it is called tereré in the Guarani language. Both the plant and the beverage contain caffeine.

Mate is traditionally consumed in central and southern regions of South America, primarily in Paraguay, as well as in Argentina, Uruguay, southern and central-western Brazil, the Gran Chaco of Bolivia, and southern Chile.[4] It has also become popular in the Druze community in the Levant, especially in Syria and Lebanon, where it is imported from Argentina, thanks to 19th-century Syrian immigrants from Argentina.[5] Yerba mate can now be found worldwide in various energy drinks as well as being sold as a bottled or canned iced tea.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yerba_mate

 

Il y a de nombreuses marques et variétés avec des goûts différents. J'avais trouvé de post reddit utile pour choisir:

 

Le folklore des gourdes en calebasse m'attire très peu, je prépare ça comme du thé (mais à 80°C).

Lien vers le commentaire
1 hour ago, Neomatix said:

Liborg se boboïse.

À quand un fil sur la salade de quinoa ?

:D Je n'ai pas de problème à être d'accord avec les bobos même si ce n'est souvent pas pour les mêmes raisons.

  • Yea 4
Lien vers le commentaire
12 minutes ago, Mathieu_D said:

Donc le maté sans pipe à maté on fait simplement infuser ça comme du thé ?

Oui, la paille sert à filtrer les feuilles qui sont dans ta gourde ou ta tasse. Si tu les retire, plus besoin de filtrer. 

Pas de 80°C en revanche et tu peux réutiliser les feuilles tant que ça a assez de goût. 

Lien vers le commentaire

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
×
×
  • Créer...