Freeman Posté 29 décembre 2005 Signaler Posté 29 décembre 2005 Il me semble pourtant que nous en avons déjà discuté et que les républicains, même ceux du Nord des USA, ne sont pas des libertariens. Cependant, je suis tombé sur un article les concernant, et j'aimerais avoir des informations supplémentaires. Qu'est-ce que vous pensez de Billy O' Reilly, et de tous ceux qui sont nommés ici ? Arguably the most interesting — and influential — Republicans in the Senate right now are the libertarians. They’re suspicious of the Patriot Act and, I am guessing, pivotal in any discussion of the NSA and others’ spy efforts. Most are Westerners (Craig, Hagel, Murkowski) and the other is Sen. John Sununu. He is from New Hampshire, which, as anyone who has spent time there understands, is the Wild West of the East Coast. All you have to do is look at its license plate slogan: " Live Free or Die.” It’ll be interesting to see how other nominal small-government conservatives — Sen. George Allen of Virginia comes to mind — handle the issue. Ooops pardon j'avais pas fini l'article, sorry.
Freeman Posté 29 décembre 2005 Auteur Signaler Posté 29 décembre 2005 RH avait bien raison… Rien à en tirer des républicains… " I used those arguments again and again during the Alabama tax debacle, where we (rich and poor alike) took the Republican governor’s proposal for the largest tax increase in state history and shoved it up his [you know what]. I’ve spent a lot of time canvassing the streets in Birmingham’s most crime-ridden neighborhoods and their word is typically the same as in lily-white agricultural areas and smaller towns: We can no longer allow these outrageous taxes. "
Ash Posté 29 décembre 2005 Signaler Posté 29 décembre 2005 Non rien à tirer à part que les Reagan et autres économistes libéraux ont toujours choisi les Républicains plutôt que les Démocrates, qui ne sont rien d'autre que des socalistes sous l'étiquette "liberal".
Freeman Posté 30 décembre 2005 Auteur Signaler Posté 30 décembre 2005 Notons que le fils de Reagan n'a pas rejoint le RP vu tout le mal qu'il a pu dire de ce mouvement.
Messages recommandés
Archivé
Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.