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Les horreurs du marché et du capitalisme


Nick de Cusa

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Belgique : la terrible vérité. Nous souffrons ici d'un quasi monopole de la marque Côte d'Or dans les rayons chocolat des supermarchés. Or, c'est du chocolat infect.

On en préfèrerait presque la famine.

Aujourd'hui par exemple j'ai fait une mousse au chocolat et j'ai du la faire au Côte d'Or.

Autant faire une mousse à la merde.

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Belgique : la terrible vérité. Nous souffrons ici d'un quasi monopole de la marque Côte d'Or dans les rayons chocolat des supermarchés. Or, c'est du chocolat infect.

On en préfèrerait presque la famine.

Aujourd'hui par exemple j'ai fait une mousse au chocolat et j'ai du la faire au Côte d'Or.

Autant faire une mousse à la merde.

en gros , t'es chocolat !

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Belgique : la terrible vérité. Nous souffrons ici d'un quasi monopole de la marque Côte d'Or dans les rayons chocolat des supermarchés. Or, c'est du chocolat infect.

C'est délicieux, le Côte d'Or.

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Tu serais pas aussi du genre à dire à un belge que c'est délicieux, la 1664 ?

+1

Qu'il existe des gens fans de cette marque, a fortiori en Belgique, pourrait me faire croire aux théories de David Icke sur la présence insidieuse d'aliens reptiles sadiques masqués parmi nous.

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Belgique : la terrible vérité. Nous souffrons ici d'un quasi monopole de la marque Côte d'Or dans les rayons chocolat des supermarchés. Or, c'est du chocolat infect.

On en préfèrerait presque la famine.

Aujourd'hui par exemple j'ai fait une mousse au chocolat et j'ai du la faire au Côte d'Or.

Autant faire une mousse à la merde.

Je compatis.

Je ne comprends pas non plus, dans les rayons de supermarchés, la présence exclusive de tablettes surdimensionnées : deux fois plus épaisses et une fois et demi plus grandes que les plaquettes françaises. Pour du chocolat industriel.

Bref…

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Belgique : la terrible vérité. Nous souffrons ici d'un quasi monopole de la marque Côte d'Or dans les rayons chocolat des supermarchés. Or, c'est du chocolat infect.

On en préfèrerait presque la famine.

Aujourd'hui par exemple j'ai fait une mousse au chocolat et j'ai du la faire au Côte d'Or.

Autant faire une mousse à la merde.

Nous on a Nestlé pour les chocolats à dessert.

C'est déjà mieux.

Et on tartine le gateau au chocolat avec du Nutella. C'est le double effet Kiss My Choco.

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Belgique : la terrible vérité. Nous souffrons ici d'un quasi monopole de la marque Côte d'Or dans les rayons chocolat des supermarchés. Or, c'est du chocolat infect.

On en préfèrerait presque la famine.

Aujourd'hui par exemple j'ai fait une mousse au chocolat et j'ai du la faire au Côte d'Or.

Autant faire une mousse à la merde.

Chez nous, le marché fonctionne plutôt bien, pas trop à se plaindre. :icon_up:

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Chez nous, le marché fonctionne plutôt bien, pas trop à se plaindre. :icon_up:

Ah c'est clair, si on aime pas le chocolat Migros, on peut aller à la COOP, et si on aime ni l'un ni l'autre on peut aller à… euhh.. on peut aller où ?? :doigt::mrgreen::mrgreen:

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Ah c'est clair, si on aime pas le chocolat Migros, on peut aller à la COOP, et si on aime ni l'un ni l'autre on peut aller à… euhh.. on peut aller où ?? :icon_up::doigt::mrgreen:

Chez Pougnier ?

Peu importe la distribution, les produits sont produits par les marques… Les marques sont elles bien plus diversifiées.

Posté

Côte d'Or fut belge, nuance.

De toute manière, je ne compatis pas; faut être français pour utiliser du chocolat de dégustation en cuisine.

La prochaine fois, achète des "gallets dessert" de la marque Jacques (qui est elle, toujours belge).

Posté
Il faudrait essayer de découvrir pourquoi les Français sont dénués de papilles.

Ils ont des papilles. Mais il n'y a pas de décodeur derrière. Ca explique aussi leurs comportements en général.

Quand on voit ce que certains boivent.

Y'a du chocolat dans le Cécémel. C'est pas du Côte d'Or, hein.

Posté

J'avoue adorer le chocolat côte d'or (à croquer), mais parce que ça me rappelle l'enfance. Il ne me viendrait pas à l'idée de l'utiliser dans une recette de cuisine. Les français dépourvus de papilles ? Et moi qui croyait que le provincialisme était une spécialité française (j'aurais tendance à dire parisienne d'ailleurs) ? :icon_up:

Posté

Je fais mes gâteaux en utilisant du chocolat Delhaize. J'écoule mon stock. C'est moins bon et tout aussi cher. Delhaize est vraiment super cher comme supermarché. Je ne vais qu'au Colryut depuis.

théories de David Icke sur la présence insidieuse d'aliens reptiles sadiques masqués parmi nous.

Merci, je cherchais son nom depuis pas mal de temps.

Posté

En tout cas , le meilleur chocolat est le chocolat Van Houten , mais en poudre . Il faut un petit peu de miel et surtout du bon lait bio et cela vous fait une excellente boisson de chocolat au lait et au miel . Et là , dans ce cas , les papilles se réveillent !!!

Le Toblérone est aussi un très bon chocolat , surtout les grosses tablettes de triangles .

Il y a , en outre , les chocolats belges de la marque New Tree , qui sont des chocolats très raffinés et très gouteux !!!!!

Posté

tu peux trouver des tablettes galler sans trop de problème, non?

tu peux trouver ca au Nopri bascule…

Posté
Le Toblérone est aussi un très bon chocolat , surtout les grosses tablettes de triangles .

Dommage qu'il y ait des noisettes. C'est dégoûtant, les noisettes.

Posté
tu peux trouver des tablettes galler sans trop de problème, non?

tu peux trouver ca au Nopri bascule…

Le GB tu veux dire. Oui, éh ben là je suis allé à l'autre.

Posté

Dans la série salopards de capitalistes :

les contructeurs auto US ont obtenu 25 milliards de subventions (c'est dingue ce qu'il y a comme sous disponibles en ce moment) pour développer la voiture verte (mwahahah) donc leurs confrèreent européens ont besoin (ni plus ni moins) de 40 milliards d'Euros.

6 October 2008

Carmakers plead for EU subsidies

Published: Monday 6 October 2008

European automobile manufacturers are calling on the European Commission to follow in the footsteps of the US and provide them with billions in low-cost loans to help them develop environmentally friendly vehicles as global car sales drop.

Background:

Europe is the world's largest producer of motor vehicles, with the car industry directly employing more than 2.3 million people and supporting more than 12 million jobs across Europe in total, about 5.5% of all employment in the EU 27.

But cars also account for roughly 12% of total EU carbon dioxide emissions (the main greenhouse gas), and the bloc has set itself the goal of achieving a 20% reduction in CO2 emissions by 2020 in a bid to combat global warming.

In February 2007, the Commission thus proposed legislation that would force vehicle manufacturers to cut the average emissions of new cars from current levels of around 158 grammes of CO2 per kilometre to 130g/km by 2012 (EurActiv 07/02/08). This 18% cut would have to be achieved via improvements in vehicle technology, while a further 10g/km reduction would have to come from improvements in other areas, including tyres, fuels and eco-driving. The legislation is currently being debated by the European Parliament and member states (EurActiv 26/09/08).

The call was voiced by a number of high-level industry representatives at the Paris Motor Show, which opened last Thursday (2 October) and followed the adoption by the United States last week of a $25 billion package of low-cost loans to help Detroit-based carmakers General Motors, Ford, and Chrysler to finance plant modernisation.

"The US industry is now getting $25 billion worth of support in terms of financing […] It would be absolutely necessary for the European Commission to do exactly the same thing," Fiat CEO Sergio Marchionne told Bloomberg, adding: "It was $25 billion for the US. In our case it's €40 billion because we have twice the capacity." The industry is expected to present more details of its aid request today (6 October).

European automakers' support for an EU version of the US scheme is said to be "absolutely 100% unanimous," with Renault CEO Carlos Ghosn saying the US initiative was "a smart decision to achieve long-term objectives," stating his belief that "other governments should take inspiration from it". "It is not just an incentive, it lays down the financial means to get the job done," he said.

The passage of the US bill was likely facilitated by the credit crunch that is currently squeezing the American economy, as well as by bi-partisan desire to please the electorate ahead of the November presidential poll.

Indeed, the financial crisis is expected to worsen an already bad situation for both American and European carmakers, which have seen sales plummet in recent months. According European carmakers' association ACEA, European registrations of new cars fell by 15.6% in August compared to the previous year, as drivers put off big purchases amid fears of job losses, inflationary pressure, soaring fuel prices and tougher credit restrictions.

But despite these difficult times, the car industry's pleas are likely to fall on deaf ears in Brussels, where no mechanism exists for paying out such large sums to industry and which tends to have an aversion to sectoral state aid.

In fact, rather than seeking to support carmakers, EU legislators are currently preparing strict environmental regulations that would force manufacturers to invest heavily in motors that emit less CO2 (see 'Background').

"On the one hand, the industry is hurting from the credit crisis. On the other hand, the industry is facing the prospect that complying with the new legislation on emissions is going to cost a lot of money," said ACEA Secretary General Ivan Hodac, who estimates that the planned legislation will cost industry as much as €25 billion.

Marchionne described the EU plans as "nonsense", commenting: "You can't pile regulation on an industry during its worst time in the last 10 years."

But the Commission has questioned the cost assumptions used by carmakers, with environment spokeswoman Barbara Hellferich insisting that the auto industry can deliver on the EU targets "at a reasonable cost," according to the International Herald Tribune.

http://www.euractiv.com/en/transport/carma…/article-176063

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Bah. Z'auront pas un kopek. Leurs copains de la finance sont passés avant. Désolé.

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Je sais qu'il faut trouver les cartels super génial libéral mais moi je n'aime pas:

'Paraffin mafia' is fined £535m

Neelie Kroes shows some of the products affected by the cartel

The European Commission has fined nine firms a total of £535m ($948m; 676m euros) for operating what it called a price-fixing "paraffin mafia".

Every household and business in Europe had probably bought products affected by the cartel, said the commission.

A 10th firm, the Anglo-Dutch oil firm Shell, escaped a fine as it blew the whistle on the cartel's activities.

Paraffin wax is used in candles, waxed paper, paper cups and plates, as well as in chemicals and car components.

The nine companies which have been fined are: Sasol of South Africa and Germany; US giant Exxon Mobil; Repsol of Spain; Italy's ENI; Tudapetrol, Hansen & Rosenthal and RWE of Germany; France's Total; and MOL of Hungary.

Illegal behaviour

The cartel went under various names. To some firms it was the "paraffin mafia" and to others the "blauer salon".

This was the name of a Hamburg hotel bar where it had its first meeting, said the commission.

There is probably not a household or company in Europe that has not bought products affected by this 'paraffin mafia' cartel.

Neelie Kroes, EU Competition Commissioner

Other cartel meetings to fix markets and prices took place at a series of top hotels all over Europe between 1992 and 2005.

The commission said such illegal cartel behaviour would not be tolerated and warned that company managers and shareholders should take note.

EU Competition Commissioner Neelie Kroes said: "I sincerely hope these high fines will encourage the management of these companies and others to look very carefully at what their staff are doing".

Immunity claim

'PARAFFIN MAFIA' FINES

Sasol, 318.2m euros

Total, 128.1m euros

Exxon Mobil, 83.6m euros

RWE, 37.4m euros

ENI, 29m euros

Hansen & Rosenthal, 24m euros

MOL, 23.7m euros

Repsol 19.8m euros

Tudapetrol 12m euros

The commission said that the 10 members of the cartel took part in regular gatherings to discuss prices, allocate markets and customers, and to exchange sensitive commercial information.

The commission added that the fine for chemicals firm Sasol had been increased by 50% because it was the ringleader, while ENI's fine had been increased by 60% as it had taken part in previous cartels.

Shell alone escaped being fined because it blew the whistle on the cartel in 2005 - triggering the investigation - and claimed immunity.

"There is probably not a household or company in Europe that has not bought products affected by this 'paraffin mafia' cartel", said Ms Kroes.

This is the fourth-highest fine imposed so far by EU regulators on a sector.

Last year, the EU fined lift companies 992.3m euros and imposed a 750.5m-euro fine on switchgear makers. In 2001 it fined vitamin manufacturers 790.5m euros.

The commission said individuals or companies that were victims of the cartel were entitled to seek damages in national courts of EU member states.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7646408.stm

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CITATION(BRUGIER PHILIPPE-ARNAUD @ 5 Oct 08, 13:42)

Le Toblérone est aussi un très bon chocolat , surtout les grosses tablettes de triangles .

Dommage qu'il y ait des noisettes. C'est dégoûtant, les noisettes.

Et bien , figurez-vous que l'on en aura rudement besoin des noisettes , surtout par les temps qui courent .

Une question : Tenez , à propos de noisettes , l'Ecureuil est-il touché par les Subprimes ?

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