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Images pas fun mais tout de même cool


Nirvana

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Posté
9 minutes ago, Hugh said:

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Malheureusement cette table regarde les choses par le petit bout de la lorgnette. Il n'y a qu'une minorité de cas (chiffrement local principalement) où la longueur du mot de passe à une importance réelle. Pour le reste, soit ça n'a aucune importance quoi qu'il arrive, soit on peut le rendre non-important par des mesures beaucoup plus simple qu'un mot de passe à 18 caractères.

Ah, et cette table est faite pour des mots de passes hashés en utilisant md5 qui n'est, pour le dire gentiment, pas l'état de l'art.

  • Yea 4
Posté
8 hours ago, Jensen said:

Malheureusement cette table regarde les choses par le petit bout de la lorgnette. Il n'y a qu'une minorité de cas (chiffrement local principalement) où la longueur du mot de passe à une importance réelle. Pour le reste, soit ça n'a aucune importance quoi qu'il arrive, soit on peut le rendre non-important par des mesures beaucoup plus simple qu'un mot de passe à 18 caractères.

Ah, et cette table est faite pour des mots de passes hashés en utilisant md5 qui n'est, pour le dire gentiment, pas l'état de l'art.

La preuve par l'absurde : les banques qui imposent un mot de passe de 6 chiffres. Ce qui entre nous m'a toujours paru idiot tout de même.

Posté
49 minutes ago, cedric.org said:

La preuve par l'absurde : les banques qui imposent un mot de passe de 6 chiffres. Ce qui entre nous m'a toujours paru idiot tout de même.

 

En même temps, c'est moins simple de brute-forcer un clavier numérique où la disposition des chiffres est aléatoire.

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posté

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Citation

Hotels (2000-2002) are a series of color photographs of Yugoslav hotel interiors, representatives of the local 1960s socialist modern design. Empty and deserted, with a lingering atmosphere of past times, these spaces have become spectacles of anachronism. Those interiors, observed in the series as non-spaces, bring back the atmosphere of the “golden age” of Yugoslav socialism, the psychology of the times, and how it is shaped in constructed spaces. Small exhibitions of the Hotels images were staged in hotel rooms, brought back to its places of origin, being on view only to the hotel guests.

 

“Mixing deadpan observation and richly speculative imagination, Vesna Pavlovic photographs the interiors of the once-grandiose hotels that were built during Yugoslavia’s “golden age” in the 1960s and ‘70s. Like many of her artistic contemporaries, Pavlovic is less interested in analyzing the formal aspects of architecture than in evoking the collective psychology that shapes constructed spaces. With an ironic precision, she registers the colors and patterns of carpets, the textures of wall coverings, the fabrics that adorn curtained windows, the design of decorative objects, and the arrangement of room furnishings. Together, these details evoke the complex aspirations – sometimes laudable, sometimes laughable – that characterized a particular era of East European socialism.

 

In the past two years, Pavlovic has photographed more than 20 hotels in different Serbian cities. She concentrates on structures erected at the high point of Yugoslav socialism, finding that they often bear traces of their use by the country’s former political elite. In style, these building are utterly distinct from the plush, ornate, massively intimidating Stalin-era hotels erected throughout Eastern Europe during the 1950s. What awakened Pavlovic’s interest was her discovery of what she calls a “local socialist modernism” that distantly echoes the functionalist ethic of the Bauhaus in the 1920s or the School of Ulm in the 1960s. Despite their sometimes heavy-handed ceremonial touches, the spaces that Pavlovic photographs seem designed less to be intimidating than slyly insinuating. Pavlovic practices a kind of photographic observation that seamlessly blends description and interpretation. For the patient viewer, her photographs hold cumulative lessons that illuminate much more than the architectural traces of the socialist epoch in Eastern Europe.”

 

Plus photos ici: http://www.vesnapavlovic.com/index.php?/projects/hotels/

Posté
il y a 45 minutes, Adrian a dit :

 

Allons bon, tu sais bien qu'on ne perdra rien avec la fin de l'écriture manuscrite ! ;)

 

(Disclaimer : je suis d'autant plus admiratif de l'art calligraphique que j'ai toujours eu une écriture de cochon.)

  • Yea 2
  • Nay 1
Posté
Il y a 7 heures, Adrian a dit :

 

 

Beau, mais quand je pense et alors écris c'est très rapide, donc c'est très difficile (pour moi) écrire de cette façon beau.

Posté
Il y a 6 heures, Rincevent a dit :

Allons bon, tu sais bien qu'on ne perdra rien avec la fin de l'écriture manuscrite ! ;)

 

Tu parles du mec ci dessus,  qui passe 10 ans à parfaire sa calligraphie pour littéralement écrire "Community is most important."  ? Il aurait ptet du passer 5 minutes de plus sur le contenant.

  • Haha 1
Posté

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Bibliothèque du Monastère de Sakya: https://en.wikipedia.org/wiki/Sakya_Monastery#History

 

Citation

Sakya Monastery houses a huge library of as many as 84,000 books on traditional stacks 60 metres long and 10 metres high. Most of them are Buddhist scriptures, although they also include works of literature, history, philosophy, astronomy, mathematics, agriculture and art. One scripture weighs more than 500 kg, the heaviest in the world. The collection also includes many volumes of palm-leaf manuscripts, which are well-preserved due to the region's arid climate.[2] In 2003, the library was examined by the Tibetan Academy of Social Sciences.[8] The monastery started to digitize the library in 2011. As of 2022, all books have been indexed, and more than 20% have been fully digitized. Monks now maintain a digital library for all scanned books and documents

 

http://sakyalibrary.com/Home/Index

  • Yea 1
Posté
Il y a 16 heures, Hugh a dit :

Ah, les sakyapa. Ils dominaient le Tibet au XIIIème s. Et leur chef, le sakyatrinzin, se reconnaît à sa coiffe noire, qui aurait été tissée par les déesses des enfers avec leurs cheveux. Le bouddhisme tibétain, c'est quand même badass.

  • Yea 1

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