Aller au contenu

Voitures d'hier et d'aujourd'hui


Messages recommandés

Désole pour mon ignorance crasse.... qu'est-ce qu'une "grey import" ?

 

 A grey market (sometimes called a parallel market, but this can also mean other things; not to be confused with a black market or a grey economy) is the trade of a commodity through distribution channels which, while legal, are unofficial, unauthorized, or unintended by the original manufacturer.

 

The most common type of grey market is the sale of imported goods (brought by small import companies or individuals not authorized by the manufacturer) which would otherwise be more expensive in the country to which they are being imported. For example, importing and selling Apple products in countries such as South Korea where official Apple retail stores aren't present and licensed reseller markups are high.

 

Lien vers le commentaire

250.000 dollars d'amende et 20 ans de prison pour une "grey import" ?

 

Ça ne rigole pas...

 

The United States continues to use a unique set of safety and emission regulations administered by the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) for motor vehicles, which differ significantly from the international UN Regulations used throughout the rest of the world. Vehicle manufacturers thus face considerable expense to type-certify a vehicle for U.S. sale, at a cost estimated to be upward of USD $2 million per vehicle model. This cost particularly affects low-volume manufacturers and models, most notably the makers of high end sports cars.

NHTSA and Environmental Protection Agency (EPA) regulations criminalise the possession of a vehicle not meeting U.S. standards. Exceptions exist for foreign nationals touring the U.S. in their own vehicle and for cars imported for Show and Display purposes.

 

As a result of being practically banned, the grey market declined from 66,900 vehicles in 1985 to 300 vehicles in 1995. It is no longer possible to import a non-US vehicle into the United States as a personal import, with four exceptions, none of which permits Americans to buy recent vehicles not officially available in the United States.

 

In 1999, a California company called Motorex had a number of Nissan Skyline R33 GTS25s crash-tested. They submitted their information to NHTSA and petitioned for 1990-1999 GT-Rs and GTSs to be declared eligible for import. Many Skylines were subsequently imported through Motorex.

 

This lasted until late 2005, when NHTSA learned not all 1990 through 1999 Skyline models would perform identically in crash testing. Motorex had submitted information for only the R33, but had asserted that the data applied to R32, R33, and R34 models.

 

NHTSA determined that only 1996-1998 R33 models have been demonstrated as capable of being modified to meet the federal motor vehicle safety standards, and that only those models are eligible for import. In March 2006, Motorex ceased all imports and Motorex principal Hiroaki "Hiro" Nanahoshi was arrested and held on $1 million bail on financial, kidnapping, and assault charges

 

Lien vers le commentaire

A ce propos...:

13682348.jpg

 

 

Elle était estimée entre 25.000 et 35.000 euros. L'Etat français a fait jouer son droit de préemption pour ce lot, qui devrait rejoindre un musée à Compiègne.

 

Vous devez être content de savoir que nous sommes propriétaire d'au moins une Panhard-Levassor Dynamic X76 Coupé Junior...

C'est con, j'étais en train de rêver devant toutes ces magnifiques voitures d'une autre époque, et lire ça ça m'a gâché mon plaisir;

 

Lien vers le commentaire

Nissan 370Z Nismo

 

nissan-370z-nismo-roadster-11361276purnb

 

Y'a comme un petit air de GT-R à l'avant. Esthétiquement je ne l'aime pas trop mais 350 bourrins sous le capot avec l'armada technologique made by Nissan, j'imagine que ça doit être un pied total à piloter.

 

et surtout au prix made by Nissan.... Ca doit le faire.

 

Lien vers le commentaire

Ça fait des années que j'écris ici que Tesla a été le seul à avoir raison, que c'est idéal comme objet de luxe, plus que comme voiturette.

 

Il leur reste quelques années de tranquilité, et après :

 

http://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/porsche/porsche-717-revealed-2019s-battery-powered-tesla-rival/

Lien vers le commentaire

C'est quand la dernière fois qu'on regardé avec cruauté Godzilla réduire une starlette en Charpie ?

 

 

Le triomphe du geek banzaï sur... sur tout, quoi.

 

7 ans que ça dure.

 

J'arrive pas à me faire au look de la GTR, et encore moins au son du moteur. C'est le bruit d'une voiture télécommandée électrique !

Lien vers le commentaire

 

Voila qui casse un peu le mythe pour moi... Cependant quand on voit le succès des immondes Cayenne, qui peut leur reprocher de pas vouloir leur part de gâteau ?

 

J'ai encore jamais vu de beau SUV. Peut-être que tout simplement c'est le concept que je n'aime pas.

Lien vers le commentaire

Quand c'était la France qui lançait des innovations qui laissaient le monde entier baba.

Un de mes collègues a une SM et viens au bureau avec environ 2 fois par semaine. Assez extraordinaire comme voiture. Comme il est membre d'un club Citroën, on avait pu visiter le Conservatoire Citroën à Aulnay.

Lien vers le commentaire

Indispensable pour les drains bouchés et les trottoirs un peu hauts.

 

 

Je suis tombé amoureux de ce véhicule. Dans la neige ça doit être une tuerie, ça fait rager les écolos et c'est tout carré, ce que j'apprécie particulièrement sur ce genre de véhicule : pas la peine d'en faire des tonnes sur le lissage et l'aérodynamique. On n'achète pas ça pour faire des économies de carburant, ni pour avoir une caisse de gonzesse. En noir mat, il doit déchirer :)

Lien vers le commentaire

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
×
×
  • Créer...